Mój Blog

ROWERY ELEKTRYCZNE

KTM Cento 10

18 199 zł 18 699 zł
  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni
  • Rama - Alloy 6061
  • Ilość przełożeń - 10 Shimano Deore
  • Silnik - Bosch Performance Line CX
  • Akumulator - Bosch PowerTube 625 Wh
PROMOCJA

KTM Cento 10

18 199 zł 18 699 zł
  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni
  • Rama - Alloy 6061
  • Ilość przełożeń - 10 Shimano Deore
  • Silnik - Bosch Performance Line CX
  • Akumulator - Bosch PowerTube 625 Wh
PROMOCJA

KTM Macina Ride 291 LTD

14 799 zł 15 399 zł
  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni
  • Rama - Alloy 6061
  • Ilość przełożeń - 10 Shimano Deore
  • Silnik - Bosch Performance Line CX
  • Akumulator - Bosch PowerTube 625 Wh
PROMOCJA

KTM Macina Fun A510

15 899 zł 16 399 zł
  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni
  • Rama - Alloy 6061
  • Ilość przełożeń - 9 Shimano Deore
  • Silnik - Bosch ACTIVE PLUS Gen.3
  • Akumulator - Bosch PowerPACK 500
PROMOCJA

Pegasus Solero E8R

12 999 zł 13 699 zł
  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni
  • Rama - Trekking Aluminium
  • Ilość przełożeń - Shimano Nexus Inter 8
  • Silnik - Bosch Active Line Plus
  • Akumulator - Bosch PowerPack 400 Wh
PROMOCJA

KTM Macina Fun A510

15 899 zł 16 399 zł
  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni
  • Rama - Alloy 6061
  • Ilość przełożeń - 9 Shimano Deore
  • Silnik - Bosch ACTIVE PLUS Gen.3
  • Akumulator - Bosch PowerPACK 500
PROMOCJA

BBF Genf 1.0 City

9 999 zł 11 199 zł
  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni
  • Rama - City Aluminium
  • Ilość przełożeń - Shimano Nexus Inter 8
  • Silnik - Bosch Active Line
  • Akumulator - Bosch PowerPack 300 Wh
PROMOCJA

BBF Bato E-City

11 999 zł 13 499 zł
  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni
  • Rama - City Aluminium
  • Ilość przełożeń - Shimano Nexus Inter 8
  • Silnik - Bosch Active Line
  • Akumulator - Bosch PowerTube 400 Wh
PROMOCJA

Czym charakteryzują się rowery elektryczne polecane przez fachowców?

Wszystko zależy od punktu widzenia. Dla kolarzy chcących na e- MTB jeździć niemal wyczynowo znaczenie mogą mieć najmniejsze detale geometrii ramy czy zawieszenia, natomiast do poruszania się po mieście lub rekreacyjnych wycieczek wystarczy wygodna pozycja za kierownicą, niezawodny silnik oraz wydajny akumulator.

  • Typ roweru – to oczywiste, ale dobrze o tym pamiętać. Full e-MTB z potężnym silnikiem nie ma sensu dla osób, które chcą się poruszać wyłącznie po mieście. Z kolei elektryczny treking nie wystarczy do bezpiecznej jazdy po singletrackach. Lepiej postawić na produkt z funkcjonalnymi dodatkami i średniej klasy osprzętem niż brać sportowy model o możliwościach, z których nigdy w 100% nie skorzystamy.

  • Rama –  powinna być wytrzymała oraz zapewniać wysoki komfort jazdy. W przypadku bardziej dynamicznego MTB musi wyróżniać się także progresywną geometrią, aby rower był zwrotny i stabilny. Ważne, aby umiejscowienie baterii nie zaburzało naturalnego środka ciężkości – najlepiej jeśli znajdzie się ona w dolnej rurze ramy lub za bagażnikiem, jeśli taki dołączono do e-bike’u. Zazwyczaj nie warto przesadnie przejmować się jej masą ani aerodynamiką pozycji, ponieważ na trasie możemy liczyć na wsparcie silnika (do 25 km/h). Specjalna konstrukcja sprawia, że model zaprojektowany do pracy ze wspomaganiem daje lepsze odczucia z jazdy niż rower po konwersji na e-bike

  • Silnik – jeżeli budżet na to pozwala, to w większości wypadków lepiej sprawdza się wersja centralna, bezpośrednio przenosząca moc na napęd. Wersje mocowane w tylnej lub przedniej piaście dobrze radzą sobie w najtańszych rowerach elektrycznych (do spokojnej jazdy po mieście), a także w lekkich rowerach szosowych ze wspomaganiem. Za polecanych producentów silników należy uznać: shimano, Bosch, Bafang, Panasonic oraz Yamaha. Najlepiej szukać modeli z wysokim momentem obrotowym (75-95 Nm), ponieważ lepiej dysponować większą mocą i korzystać ze słabszych trybów pracy.

     

  • Bateria – należy zwrócić uwagę na pojemność ogniw, szybkość ich ładowania oraz opcję łatwego wyjmowania baterii, co może przydać się do bezpiecznego przechowywania lub transportowania roweru. Obecnie stosuje się niemal wyłącznie wersje litowo-jonowe. Do parogodzinnych wycieczek wystarczy około 500 Wh akumulatora, natomiast do osiągania ponad stukilometrowych zasięgów roweru elektrycznego potrzeba 720 Wh lub więcej.

     

  • Napęd tradycyjny – w wielu wypadkach im prostszy i wytrzymalszy, tym lepszy. Dodatkowa koronka na kasecie lub lepsza tylna przerzutka to miły dodatek, jednak w niewielkim stopniu przekładają się na wrażenia z jazdy rowerem elektrycznym, gdzie przez większość czasu korzysta się ze wspomagania.
Scroll to Top